16. september 2012

Missoni inntar Lindex




Nedtellingen har begynt, og jeg gleder meg til Missoni-kolleksjonen kommer i Lindex-butikkene den 25. september! Det er en stor kolleksjon, som ikke bare omfatter klær til kvinner, jentebarn og babyer (se det øverste bildet), men også smykker, vesker og sko. 

Disse flate ballerinaskoene med umiskjennelig Missoniprint fullfører den stripete looken, og ankelstøvlene i burgunderrødt passer til det meste av høstens nyheter. Den gode nyheten er dessuten at tilbehøret er i gode kvaliteter, her er det til og med ekte skinn...

Jeg hadde gleden av å intervjue Angela Missoni i Milano i mai. Hun viste seg å være en veldig hyggelig dame, som lever og ånder for det særpregede "Missoni-universet". Men hvordan det berømte stripemønsteret ble skapt, det visste hun ikke:

- Det var nok litt tilfeldig. Strikkemaskinene mine foreldre brukte da de startet motehuset, kunne bare lage striper. Mønstret utviklet seg etterhvert som de fikk tilgang til forskjellige typer maskiner. Da jeg tok over motehuset, tilføyde jeg nye mønstre og nye silhuetter. Jeg var aldri redd, for moren min gav meg tillit og selvtillit, fortalte hun.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar